the best arabic songs

Friday, 24 June 2011

bahebak moot-Yuri mrakadi...

Bahebak moot
I love you to death

W ah nefsi aoolak aali gowaya
And ohh I want to tell you what I feel inside

W law taaraf ha tebaa ya omri wayaya
And once you know I'm sure you'll always be with me

W yama halamt yebaa li boaadena nehaya
And how I've dreamed for the end to this distance between us

Bahebak moot
I love you to death

Bahebak moot
Laila f orbak enta b kol donyaya
A night with you is worth the world to me

W law faker hateegi eteool keda kfaya
And if you were to say you're coming, that's enough

Mafeesh ghairak habeebi roohi w hawaya
There is no other but you, my soul, my love

Bahebak moot

Wana laih boaadak medawebni
And why is your distance melting me

W law aih meen al keda tsebni
And why do you leave me due to what people say

W haram da el shooa maazebni
That's so wrong, the longing is torturing me

W kalamo kolo aalaik
And everything I say is about you

Layaleek heya ely baayali
The nights we spent are all I have left

Wala fee baadak habeebi ghali
I haven't been with another after you, my precious

W ya rait law youm teoolha ley
And if only someday you will say it..

Gaylak w hases beek
I'm coming and I feel for you

Bahebak moot
W ah nefsi aoolak aali gowaya
W law taaraf ha tebaa ya omri wayaya
W yama halamt yebaa li boaadena nehaya
Bahebak moot

Wana laih boaadak medawebni
W law aih meen al keda tsebni
W haram da el shooa maazebni
W kalamo kolo aalaik
Layaleek heya ely baayali
Wala fee baadak habeebi ghali
W ya rait law youm teoolha ley
Gaylak w hases beek

Bahebak moot
W ah nefsi aoolak aali gowaya
W law taaraf ha tebaa ya omri wayaya
W yama halamt yebaa li boaadena nehaya
Bahebak moot

Bahebak moot
Laila f orbak enta b kol donyaya
W law faker hateegi eteool keda kfaya
Mafeesh ghairak habeebi roohi w hawaya
Bahebak moot

Bahebak moot
W ah nefsi aoolak aali gowaya
W law taaraf ha tebaa ya omri wayaya
W yama halamt yebaa li boaadena nehaya
Bahebak moot

Bahebak bahebak
Bahebak bahebak
Bahebak moot

Tuesday, 21 June 2011


Jika engkau bertemu dengan seseorang, maka yakinilah bahawa dia lebih baik darimu. Ucapkan dalam hatimu :
"Mungkin kedudukannya di sisi Allah jauh lebih baik dan lebih tinggi dariku".

Jika bertemu anak kecil, maka ucapkanlah (dalam hatimu) :
"Anak ini belum bermaksiat kepada Allah, sedangkan diriku telah banyak bermaksiat kepadaNya. Tentu anak ini jauh lebih baik dariku"..

Jika bertemu orang tua, maka ucapkanlah (dalam hatimu):
"Dia telah beribadah kepada Allah jauh lebih lama dariku, tentu dia lebih baik dariku."


Jika bertemu dengan seorang yang berilmu, maka ucapkanlah (dalam hatimu):
"Orang ini memperoleh kurnia yang tidak akan kuperolehi, mencapai kedudukan yang tidak akan pernah kucapai, mengetahui apa yang tidak kuketahui dan dia mengamalkan ilmunya, tentu dia lebih baik dariku."

Jika bertemu dengan seorang yang bodoh, maka katakanlah (dalam hatimu) :
"Orang ini bermaksiat kepada Allah kerana dia bodoh (tidak tahu), sedangkan aku bermaksiat kepadaNya padahal aku mengetahui akibatnya.
Dan aku tidak tahu bagaimana akhir umurku dan umurnya kelak. Dia tentu lebih baik dariku."


Jika bertemu dengan orang kafir, maka katakanlah (dalam hatimu) :
"Aku tidak tahu bagaimana keadaannya kelak, mungkin di akhir usianya dia memeluk Islam dan beramal soleh. Dan mungkin boleh jadi di akhir usia diriku
kufur dan berbuat buruk.

~pEringaTan kepAdA saya..dan perkongsiAn utk semUa.~

Thursday, 16 June 2011

DIALOG RASULULLAH SAW DENGAN IBLIS LAKNATULLAH....

DIRIWAYATKAN oleh Muaz bin Jabal daripada Ibnu Abbas r.a:"ketika kami sedang duduk dan berbincang bersama-sama Rasulullah SAW di kediaman seorang sahabat Ansyar,terdengar suatu panggilan seseorang dari luar rumah:
"Wahai penghuni rumah,bolehkah aku masuk???
Rasulullah bersabda:"Tahukah kalian siapa yang memanggil???"Kami menjawab:Allah dan Rasulnya lebih tahu."Baginda menjelaskan bahawa diluar itu ialah iblis lakknatullah.Umar bin Khattab mencelah:"Izinkan aku membunuhnya wahai Rasulullah!"Nabi menahannya sambil mengatakan bahawa Allah memberinya(ibis)kesempatan terus hidup sehingga harii kiamat...
"Lebih baik bukakan pintu untuknya sebab dia telah diperintahkan untuk itu....Fahamilah apa yang hendak dikatakannya dan dengar baik-baik!".
sabda Nabi Muhammad...
Ibnu Abbas r.a berkata:"apabila pintu dibuka,ternyata dia kelihatan seperti seorang lelaki tua yang cacat sebelah matanya.Di janggutnya terdapat tujuh helai rambut seperti rambut kuda,taringnya seperti taring babi dan bibirnya seperti bibir lembu....
Iblis berkata:"Salam untukmu Muhammad.Salam untukmu para hadirin."Rasulullah menjawab "Salam hanya milik Allah SWT .Sebagai makhluk terlaknat,apa yang kamu mahu?".
Iblis menjawab:"Wahai Muhammad aku datang kesini bukan atas kehendakku,namun kerana terpaksa "."Siapa yang memaksamu??Tanya Rasulullah."Seorang malaikat utusan Allah menemuiku sambil berpesan:"Allah SWT memerintahkan untuk mendatangi Muhammad sambil menundukkan diri.Beritahu Muhammad tentang caramu menggoda manusia....Jawablah dengan jujur semua prtanyaannya..Demi kebesaran Allah,Andai kau berdusta satu kali saja,maka Allah akan menjadikan engkau bagai debu yang ditiup anggin"...
Aku sekarang sudah berada di depanmu,tanyalah apa yang mahu kau tanyakan...Jika aku berdusta,aku akan dicaci oleh setiap musuhku.Tidak ada sesuatu pun yang paling besar menimpakuu selain daripada cacian musuh"...

ORANG YANG PALING DIBENCI IBLIS...
Rasulullah SAW lalu bertanya:"siapa manusia yang paling kau benci??"
Iblis segera menjawab:"kamu,kamu dan makhluk ALLAH yang paling aku benci.."
"siapa selepas itu??"tanya rasulullah ..
"pemuda yang brtakwa kepada ALLAH SWT.."
Lalu siapa lagi??
"Orang yang alim dan warak.."
"selepas itu siapa lagi??"
"orang yang selalu bersuci(dalam keadaan ada air wuduk).."
"siapa lagi??"
"seorang fakir yang sabar dan tak pernah mengeluh kerana kedaifannya kepada orang lain...
"Apa tanda kesabarannya ??"
"Wahai Muhammad,jika ia tidak mengeluh kerana kedaifannya kepada orang lain selama tiga hari,Allah akan memberi pahala orang-orang yang sabar"...
"selanjutnya siapa yang engkau benci???"
"orang yang bersyukur."
"apa tanda kesyukurannya??"
"ia mengambil kekayaan dari tempatnya dan mengeluarkan juga dari tempatnya.."

AMALAN YANG MENYAKITI IBLIS...
Rasulullah SAW kemudiannya bertanya apa perasaan iblis ketika melihat umat baginda hendak mendirikan solat..
"aku akan gementar dan seram sejuk.."
"kenapa??"tanya rasulullah..
"sebab,setiap seorang hamba yang bersujud setiap kali kepada Allah,maka Allah akan mengangkat satu darjat.."
"Jika seorangku umatku berpuasa??"
"tubuhku akan terasa terikat.."
"Jika ia menunaikan fardu Haji??"
"aku seperti orang gila.."
"jika ia membacaa Al-quran ??
"aku merasa meleleh laksana timah di atas api.."
"jika ia bersedekah??"
"laksana orang itu membelah tubuhku dengan gergaji.."
"mengapa jadi begitu??"
"sebab dalam sedekah ada empat keuntungan baginya iaitu keberkatan keuntungan baginya iaitu keberkatan hartanya,hidupnya disukai,sedekah itu kelak akan menjadi hijjab antara dirinya dengan api neraka dan segala macam musibah akan terhalau daripada dirinya.."
"apa yang dapat memukul kepalamu??"
"orang yang solat berjemaah.."
"apa yang paling mengganggumu??"
"majlis para ulama'..."
"Bagaimana cara makanmu??"
"dengan tanggan kiri dan jariku.."
"dimanakah kau menaungi(meletakkan)anak-anakmu pada musim panas????"
"dibawah kuku manusia..."

MANUSIA YANG MENJADI TEMAN IBLIS...
Rasulullah SAW kemudian bertanya kepada iblis siapa yang menjadi TEMAN-TEMANNYA aaa...lalu iblis menjawab:
"PEMAKAN RIBA'.."
"siapa SAHABAT KARIBMU????"
"ORANG YANG MELAKUKAN ZINA.."
"siapa TEMAN TIDURMU???"
"PEMABUK.."
"siapa UTUSANMU???"
"TUKANG SIHIR.."
"apa yang buat kamu GEMBIRA???"
"ORANG YANG BERSUMPAH DAN BERCERAI..."
"siapa KEKASIHMU??
"ORANG YANG MENINGGALKAN SOLAT JUMAAT..."
"siapa manusia YANG MEMBAHAGIAKANMU???"
"ORANG YANG MENINGGALKAN SOLAT DENGAN SENGAJA...."
Demikianlah sebahagian daripada dialog Nabi Muhammad dengan Iblis yang boleh dijadikan iktibar,pedoman dan renungan kita semua....

Wednesday, 15 June 2011

Syurga dan Wanita...


by Umamah...

Apa sudah jadi dengan wanita Islam mutakhir ini?????Adakah mereka akan kembali seperti zaman sebelum Islam seperti suka mempamerkan kecantikan,jahil dengan maksiat,naif,suka mempamerkan pakaian bagaikan barangan yang tidak laku.
Wanita Muslimah sejati seharusnya menghindarkan perkara itu...
Kita mahu wanita Muslimah yang sentiasa memelihara dan meningkatkan kuaiti moral dengan nilai-nilai agama,bahkan mereka hidup atas nama Islam yang menjadikan mereka lebih bernilai dari segi segala-galanya.Hebatnya wanita,hingga kan dikatakan 'syurga terletak di bawah telapak kaki ibu'.Ertinya seorang anak tidak akan mencium bau syurga jika drhaka kepada ibunya.
Bagaimanapun hebatnya musuh Islam menggunakan pelbagai tipu muslihat menyebabkan wanita solehah semakin berkurangan apabila masing-masing tergoda dengan pelbagai gaya dan fesyen.Makin ramai wanita Islam yang suka berpakaian mendedahkan sehingga menampakkan susuk tubuh yang sepatutnya dirahsiakan.Masya Allah.Mereka lupa bahawa menutup aurat adalah suatu tuntutan dalam islam....
Allah berfirman,"dan katakanlah kepada para perempuan yang beriman,agar mereka menjaga pandangannya,memelihara kemaluannya,dan janganlah menampakkan perhiasannya(auratnya),kecuali yang biasa terlihat..Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya dan janganlah menampakkan perhiasannya(auratnya)kecuali kepada suaminya,atau adik beradik,atau adik beradik lelakinya,atau para perempuan(sesama islam),atau hamba sahayanya,para lelaki(tua)yang tidak mempunyai keinginan (terhadap perempuan,atau kanak-kanak yang belum kenal erti aurat perempuan.Dan janganlah mereka(perempuan)menghentakkan kakinya agar diketahui perhiasan mereka sembunyi.Dan bertaubatlah kamu semua kepada Allah ,Wahai orang-orang beriman,agar kamu beruntung."-an-Nur:31
Juga adalah firman Allah"....dan janganlah kamu berhias dan(bertingkah laku)seperti orang-orang Jahiliah dahulu..."-al-Ahzab:33...
Daripada Abu Hurairah r.a,katanya,Rasulullah bersabda ,
"Dua kelompok daripada penghuni neraka yang aku tidak pernah melihatnya(sesama hidupku):kaum yang memiliki cambuk seperti ekor lembu dan mereka melibas-libas orang dengannya.Yang kedua adalah wanita yang akan telanjang walaupun mereka sedang berpakaian ,perempuan ini berjalan sambil berlenggang lenggok dan sanggol rambutnya seumpama bonggol unta .Dan perempuan yang sebegini keadaannya tidak akan mencium bau syurga ...
Ketahuilah bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak yang begini dan begini"-Hadith riwayat Muslim...

Semoga para-para wanita dapat menggambil iktibar dari kisah ini...dan jangan lah terpedaya kepada fesyen zaman sekarang....ingatlah orang yang akan ditanya dahulu semasa di akhirat ialah pereka fesyen...ingat pereka fesyen yang mendedah kan aurat dan menampakkan tubuh badan ialah akan membawa kita kepada dosa besar...

dari buku rujuukkan MILENIA...

Monday, 13 June 2011

Anjing-anjing neraka

Anjing-anjing neraka
Sabda Rasulullah s.a.w. kepada Mu'adz, "Wahai Mu'adz, apabila di dalam amal perbuatanmu itu ada kekurangan : Jagalah lisanmu supaya tidak terjatuh di dalam ghibah terhadap saudaramu/muslimin. · Bacalah Al-Quran · Tanggunglah dosamu sendiri untukmu dan jangan engkau tanggungkan dosamu kepada orang lain. · Jangan engkau mensucikan dirimu dengan mencela orang lain. · Jangan engkau tinggikan dirimu sendiri di atas mereka. · Jangan engkau masukkan amal perbuatan dunia ke dalam amal perbuatan akhirat. · Jangan engkau menyombongkan diri pada kedudukanmu supaya orang takut kepada perangaimu yang tidak baik. · Jangan engkau membisikkan sesuatu sedang dekatmu ada orang lain. · Jangan engkau merasa tinggi dan mulia daripada orang lain. · Jangan engkau sakitkan hati orang dengan ucapan-ucapanmu. Nescaya di akhirat nanti, kamu akan dirobek-robek oleh anjing neraka. Firman Allah s.w.t. yang bermaksud, "Demi (bintang-bintang) yang berpindah dari satu buruj kepada buruj yang lain." Sabda Rasulullah s.a.w., "Dia adalah anjing-anjing di dalam neraka yang akan merobek-robek daging orang (menyakiti hati) dengan lisannya, dan anjing itupun merobek serta menggigit tulangnya." Kata Mu'adz, " Ya Rasulullah, siapakah yang dapat bertahan terhadap keadaan seperti itu, dan siapa yang dapat terselamat daripadanya?" Sabda Rasulullah s.a.w., "Sesungguhnya hal itu mudah lagi ringan bagi orang yang telah dimudahkan serta diringankan oleh Allah s.w.t."

Kelebihan Surah Al-Kahfi



Daripada al-Barra ra katanya: Di kala seorang lelaki membaca surah al-Kahfi, tiba-tiba ia melihat binatang peliharaannya berlari dan ia melihat bagaikan sekumpulan mega atau awan, lalu ia datang menemui Rasulullah SAW dan menyebutkan mengenainya kepada Rasulullah SAW. Lalu Rasulullah SAW bersabda: “Itu adalah as-Sakinah (ketenangan) yang turun bersama al-Quran atau turun di atas al-Quran”. (al-Bukhari, Muslim dan at-Tirmidzi) Dalam surah al-Kahfi, diceritakan tentang kisah Ashaabul Kahfi (pemuda-pemuda beriman), kisah Nabi Musa as dan Nabi Khidir as serta kisah Dzulkarnain dan Ya’juj dan Ma’juj. Dalam beberapa hadis, Rasulullah SAW menggalakkan kita agar membaca dan menghafal surah ini kerana dengan membacanya dapat menghindarkan diri dari fitnah (musibah). Di dalam surah al-Kahfi ini terkandung isyarat penting mengenai hari akhirat, sepertimana yang dipelajari daripada kisah-kisah yang dipaparkan iaitu pengalaman Ashabul Kahfi yang tinggal dalam sebuah masyarakat yang kufur kepada Allah SWT, Nabi Musa as yang banyak belajar daripada Nabi Khidir as dan tentang sebuah pemerintahan dalam kisah Dzulkarnain, yang kesimpulannya dapat memberikan kita pengertian tentang nilai-nilai keimanan yang sebenar. Semua ini perlu direnungkan oleh seluruh umat Islam kerana apabila surah ini dibaca secara keseluruhannya, akan tergambar kepada kita tentang perkaitannya dengan realiti semasa yang dilalui pada tahap-tahap yang berbeza iaitu permulaan, perkembangan dan berakhirnya dunia ini dengan kedatangan Nabi Isa as sebelum kemunculan hari kiamat.

Air Mata Taubat


Diriwayatkan, Rasulullah SAW telah bertemu dengan umat baginda. Maka dipeluk dan diciumnya seluruh umatnya dengan kasih sayang kerinduan bagaikan seorang ayah yang baru bertemu dengan anaknya kerana terpisah lama. Tetapi ada satu kelompok dari umat baginda yang terpisah dari Rasulullah SAW oleh satu benteng api. Datang Jibrail menemui Rasulullah SAW. Rasulullah SAW bertanya kepada Jibrail : Rasulullah SAW : Mengapa aku dihalang oleh benteng api ini dari menemui umat ku ? Jibrail : Mereka adalah umat mu yang engkar kepada titah perintah Allah. Mereka melakukan maksiat dan kemungkaran sepanjang kehidupan mereka. Maka Allah jadikan benteng api ini sebagai pemisah antara diri mu dan mereka. Maka Rasulullah SAW berdoa kepada Allah agar dipadamkan benteng api tersebut. Malangnya benteng api tersebut semakin marak dan berkobar2. Rasulullah SAW berdoa dengan berwasilahkan keberkatan solat agar dipadamkan benteng api, namun apinya semakin marak. Rasulullah SAW berdoa pula dengan berwasilahkan keberkatan puasa, namun usaha baginda masih gagal. Lantas Rasulullah SAW terus berdoa dengan berwasilahkan keberkatan Al Quran, Zakat, sedekah, zikir dan lain-lain amal ibadah yang dilakukan umatnya. Namun hasil usaha baginda masih gagal. Maka datanglah Jibrail membawa segelas air, lalu berkata kepada Rasulullah SAW : Jibrail : Wahai Rasulullah, gunakanlah segelas air ini untuk memadamkan benteng api tersebut. Rasulullah SAW : Wahai Jibrail, mana mungkin segelas air mampu memadamkan benteng api yang marak dan berkobar2. Jibrail : Gunakanlah segelas air ni wahai Rasulullah, kerana ini adalah perintah Tuhan mu yang juga Tuhan kepada sekelian alam. Setelah mendengar kata2 Jibrail, Rasulullah SAW terus mencapai air tersebut dan menyiramkannya kepada api yang marak. Sekelip mata, benteng api tersebut terpadam. Tiada lagi rintangan yang menghalang Rasulullah SAW bertemu dengan umatnya. Rasulullah SAW bertanya kepada Jibrail : Rasulullah SAW : Wahai Jibrail, air apakah ini ? Begitu hebat kerana ia mampu memadamkan benteng api yang marak ? Jibrail : Wahai Rasulullah, itulah air mata taubat umat mu. HANYA air mata taubat yang mampu memadamkan api neraka. Muhasabah diri

Roh Harum Dan Roh Busuk


Kategori : AKIDAH Akhla Hadith : Dari Abu Hurairah r.a katanya:”Apabila roh orang-orang mukmin keluar dari tubuhnya dua orang malaikat menyambutnya dan menaikkannya ke langit.” Kata Hammad :”Kerana baunya harum seperti kasturi.” Kata penduduk langit “ Roh yang baik datang dari bumi. Sallallahu ‘alaika (semoga Allah melimpahkan kebahagiaan kepadamu) dan kepada tubuh tempat engkau bersemayam.” Lalu roh itu dibawa ke hadapan Tuhannya Azza wa Jalla. Kemudian Allah berfirman:”Bawalah dia ke Sidratul Muntaha dan biarkan di sana hingga hari kiamat.” Kata Abu Hurairah selanjutnya:” Apabila roh orang-orang kafir keluar dari tubuhnya – kata Hammad, berbau busuk dan mendapat makian-, maka berkata penduduk langit,”Roh jahat datang dari bumi.” Lalu diperintahkan, bawalah dia ke penjara dan biarkan di sana hingga hari kiamat.” (Muslim) Huraian Kematian sesungguhnya amat menyiksakan. Kematian orang-orang yang tidak beriman mempunyai banyak perbezaan dengan kematian orang-orang yang beriman. Tanda-tandanya bukan sahaja dapat dilihat oleh orang yang hidup bahkan ini diperakukan sendiri di dalam al-Quran melalui firman Allah S.W.T yang maksudnya:"Kalau sekiranya kamu dapat melihat malaikat-malaikat mencabut nyawa orang-orang yang kafir seraya memukul muka dan belakang mereka serta berkata, "Rasakanlah olehmu siksa neraka yang membakar." (niscaya kamu akan merasa sangat ngeri) (al-Anfal :50). Rasulullah s.a.w sekalipun dianggap sebagai kekasih Allah turut merasakan kesakitan sakratulmaut. Itupun baginda diperlakukan secara lembut oleh malaikat. Maka bayangkanlah bagaimana kesakitannya jika kita selaku insan biasa dapat berhadapan dengan situasi ini. Oleh itu seharusnya kita sentiasa berwaspada agar tidak tergolong di kalangan orang-orang yang tidak beriman, lalai dan lupa kepada Allah kerana sudah pasti roh kita nanti bakal ditempatkan di dalam penjara sehingga hari kiamat.
Sumber :
Jabatan Kemajuan Islam Malaysia

Menghormati bapa



Kategori : AKIDAH Akhlak Hadith : DaripadaAbu Hurairah r.a, sabda Rasulullah s.a.w, maksudnya:“Janganlah kamu membenci bapa-bapa kalian. Sesiapa yang membenci bapanya bererti ia kafir.” Riwayat Muslim Huraian 1. Seorang ibu mahupun bapa tidak akan menjadi ibu dan bapa tanpa anak-anak dan begitulah sebaliknya. Oleh itu ibu bapa berhak mendapat penghormatan daripada anak-anak mereka sama sebagaimana anak-anak mereka berhak mendapat kasih sayang daripada ibu bapa. 2. Islam melarang keras anak-anak mencela atau memarahi ibu bapa dengan bahasa yang kasar. Anak yang mengasari ibu bapa dianggap sebagai anak derhaka yang diharamkan syurga ke atasnya oleh Allah S.W.T di akhirat kelak. 3. Oleh itu bagi mendapatkan anak-anak yang baik, ibu bapa hendaklah terlebih dahulu menunjukkan pergaulan yang baik dengan anak-anak. Apabila anak-anak yang soleh ini dapat dibentuk, tiadalah permusuhan dan perbalahan dalam keluarga. Masing-masing akan saling sayang menyayangi antara satu dengan lain. Sumber : Jabatan Kemajuan Islam Malaysia

Saturday, 11 June 2011

ASSALAMUALAIKUM.....CUTI DAH HABISH...

Cuti sekolah macam tak ade je....kejap naw...naw(kate orang melaka...huhuhu)....
alahai dah nak masuk sekolah...tapi tak ape...aku makin bersemangat ni...huhuhu....
Insya Allah...aku nk berazam baru ni...aku ingat nak berazam belajar betol-betol...
aku kene dapat kan SMA MUMTAZ....SMA penting woi....sebab SMA yg boleh tentu kan antara boleh masuk STAM ke x........adush....Insya Allah....
ya Allah buang la segala malas belajar dan malas beribadah kepada mu....biar la aku rajin beribadah(solat sunat)...
sebelum aku nak pekse ...nt raye aku kena mnx maaf pade semua orang...maklum la dah nak pekse....lg pulak nk hafal semua hadis2 n ayat suci al-quran...adush...hati mesti la kene suci gak...insya Allah...aku xnk bka FB slme ......tah le....nt kalau ustaz2 dah bagi ape yg kena hafal bru aku xon9....insya Allah....:) xleh dh nk mkn masam2...hihihi...xpola...samat tinggal assam...

Thursday, 9 June 2011

Auratmu BUKAN auratku tapi DOSA itu kongsi dengan aku...

As salam u.. Maaf la ganggu u. I tulis surat pelik ni pun sebab ada hal penting ni nak beritahu u. Jangan risau..surat ni tak panjang tapi boleh la nak sampaikan apa yang terbuku di hati i..(ouch..ayat xleh bla..hee) I lepak kat Mall sepanjang hari ni..orang takde kerja macam I ni memang kadang-kadang buat kerja gila macam tu. Tapi tak berapa nak gila la sebab i cuma duduk je kat situ. I tak terkinja-kinja melompat-lompat tergedik-gedik depan aweks yang hot-hot bagi member-member i. Kat dunia ni memang la u & kawan-kawan u nampak hot depan we all yang bukan suami or adik or abang u all. Tapi kat akhirat nanti, I harap u all yang hot-hot ni tak menyesal atas perbuatan u all. Biar cool di dunia, jangan hot di akhirat. FAHAM KAN maksud i? I asyik perhatikan orang je…style u all tutup aurat u all yang memang Allah dah tetapkan untuk ditutup & hanya untuk tatapan muhrim u all memang PELIK la…seriously I SWEAR totally PELIK! I hormat u all yang baru nak belajar pakai tudung at least u all sedar juga tuntutan atas u all tu kan. TAPI I nak share juga something yang pelik di pandangan mata I. JAP! Ini bukan nak menjatuhkan semangat u all nak berubah jadi ‘baik’ cuma nak u all BUKA mata sikit, LAPANG dada sikit, TENANG jiwa sikit dengan apa y I nak sampaikan ni..
1. tutup aurat biar dengan pakaian LONGGAR I hormat la kat u all yang memang pakai longgar-longgar ni.


TAPI I pelik la kenapa tudung je yang longgar??? Sampai dah boleh tutup mata dah longgarnya tu. I nak kata “maybe diorang ni nak pakai purdah kot..” pun tak boleh sebab purdah tutup mulut & hidung..kan? (correct me if I’m wrong k.. :D ) OK..tak kisahlah tudung u all tu longgar, tapi kenapa BAJU sangat FIT sampai boleh nampak kesan baju u yang ‘tuuut’ tu??? I cadangkan tudung u yang asyik melilit-lilit 5 6 kali kat kepala & leher tu labuhkan sikit supaya tutup bahagian dada. I bagi cadangan je, tak nak terima takpe coz I tau u all ni semua jenis yang tahu pakai tudung, that’s why boleh duk lilit banyak-banyak kali kain tu kat kepala. "Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka ataubapa mereka ataubapa mertua mereka atauanak-anak mereka, atauanak-anak tiri mereka atausaudara-saudara mereka atauanak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki atauanak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atauperempuan-perempuan Islam atau hamba-hamba mereka atauorang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuankanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya." (Surah an-Nur : Ayat 31) KALAU u all baca dalil ni, I tak rasa yang kebanyakan lelaki kat MALL tu bapak, adik, abang, or seangkatan dengannya pada u kan? SO kenapa ye boleh dedahkan pada we all yang lelaki ni? PITY US! Huu
2. tak perlu BERLEBIHAN. OK..gurlz, sanggul u all tu tak perlu nak tinggi SANGAT lah kan ,,,mcm TEBUAN nye SARANG pn ade…sangat pelik la! :D
sama je semua rambut juga kan? "Dua golongan di kalangan ahli neraka yang tidakkan aku pandang iaitu kaum yang bersama mereka cemeti seperti ekor lembu yang dengannya digunakan memukul orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian bagaikan bertelanjang yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. Sanggul dikepala mereka ditusuk tinggi-tinggi seperti bonggol unta yang sangat lemah. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian." (Riwayat Muslim).
3. tak perlu VOGUE sangat. I tengok lately ni u all pakai tudung mesti ada hiasan tambahan. Hiasan tu pastinya yang menarik perhatian dah nama pun perHIASan kan? U all akan letak kerongsang yang berantai panjang tu di atas sanggul.
Tak cukup dengan itu u all akan letak hiasan tu atas kepala dan terjuntai di dahi u all macam ‘hindustan style’. SENANG CERITA banyak lagi lah cara penutupan aurat u all yang I duk perhatikan je. BUKAN sengaja tengok. Dah u pakai semua tu memang nak tunjuk kat boys macam we all ni kan? Mesti u all nak cakap “kalau xsuka tak payahlah sibuk nak tengok” Meh sini I nak balas statement pedas u all tu. We all the boys memang kalau boleh tak nak tengok. TAPI kalau dah bersepah versi u all kat seluruh alam ni, mana nak letak bebolah mata we all ni? Dalam kocek u all ke? PEACE! :D SEBENARNYA lah kan. Islam itu mudah, simple, cantik, indah. Tuntutan yang mudah iaitu menutup aurat agar u all nampak cantik. Biar simple tapi indah. I tak KISAH la macam mana sekalipun cara u all nak belit-belit tudung tapi yang perlu ditutup mesti ditutup. Kalau belit 7 8 kali pun tapi bahagian dada masih terdedah, its NO USE la dear. Ada hikmah tau bila Allah suruh tutup bahagian dada. Nak ke we all yang nakal-nakal ni tengok je u all punya tu n ‘labelkan’??eeuuu…I pun xsanggup la der~ Bila we all yang nakal-nakal ni da mula gersang tengok u all punya tu, u all nak bertanggungjawab ke kalau-kalau ada antara we all yang buat benda tak senonoh untuk puaskan nafsu masing-masing??? I tak KISAH la apa sekalipun jenama jeans, seluar, skirt yang u all nak pakai tapi yang ditutup mestilah ditutup dengan betul. I ulang ye statement tutup dengan betul. Kalau u all pakai seluar panjang sekalipun tapi fit sampai we all boleh nampak bentuk peha u all tu dan kira berapa lapis lipatan lemak u all tu, its NO USE la dear. TAPI kena ingat, menutup aurat bukan hanya menekankan isu pemakaian je tau. Ianya juga melibatkan isu akhlak. Jika u all tutup aurat tapi perangai masih seperti orang yang tidak menutup aurat, tak berbaloi. I tau u all mesti nak cakap I ni boy yang tak advance langsung kan? Macam KOLOT..hehe terpulang pada u all la. Yang penting I dah sampaikan pada u all apa yang I nak sampaikan. Kalau rasa PEDAS, minum air..minum air tu maksudnya buat perubahan. Biar perubahan itu sedikit tapi berterusan. Biar nampak hipokrit di hadapan manusia, asalkan Allah tahu niat kita ikhlas berubah kerana-Nya. JIka perubahan itu seikhlas hati kerana Allah, insyaAllah dipermudahkan urusanmu. Segala yang susah akan dapat dihadapi dengan mudah, jika terasa lemah kita akan dapat rasa semua itu kerana Allah..wahhh..I tak sangka I akan ucap ayat ni..hehe “Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutup auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan, dan takwa ialah sebaik-baik pakaian untukmu”(Al-Araf : 27) Pandai-pandai la u all fikir guna otak & AKAL yang ALLAH bagi kat u all tu ye. Wallahu’alam~

Wednesday, 8 June 2011

QaLbi NaDak: KEADAAN DI NERAKA!!!!!!

QaLbi NaDak: KEADAAN DI NERAKA!!!!!!: "Diriwayatkan daripada Umar bin Al-Khatab r.a. bahawa Jibril telah datang berjumpa Rasulullah SAW bukan di waktu ia selalu datang. Rasulull..."

KEADAAN DI NERAKA!!!!!!

Diriwayatkan daripada Umar bin Al-Khatab r.a. bahawa Jibril telah datang berjumpa Rasulullah SAW bukan di waktu ia selalu datang.

Rasulullah SAW menghampiri Jibril dan berkata : "Hai Jibril, mengapa wajahmu berubah ?"

Jawab Jibril : "Aku diperintahkan datang untuk menerangkan tentang semburan api neraka"

Rasulullah SAW berkata :"Terangkan kepadaku tentang keadaan Neraka dan Jahannam'

Jawab Jibril : "Sesungguhnya Allah memerintahkan agar jahanam dinyalakan apinya selama 1000 tahun, sehingga berubah warnanya menjadi putih. Kemudian diperintahkan agar dinyalakan 1000 tahun lagi, lalu apinya menjadi merah. Setelah itu diperintahkan supaya dinyalakan selama 1000 tahun lagi, maka apinya menjadi hitam pekat dan tidak padam-padam. Demi Tuhan yang mengutusmu dengan kebenaran, sekiranya lubang neraka itu dibuka sebesar lubang jarum, maka terbakarlah bumi dan segala isinya kerana betapa panasnya. Demi Tuhan yang mengutusmu dengan kebenaran, sekiranya salah seorang dari penjaga-penjaga neraka ini diutuskan ke bumi ini, nescaya matilah semua manusia kerana wajahnya hodoh dan baunya terlalu busuk. Demi Tuhan yang mengutusmu dengan kebenaran, jika satu lingkaran daripada rantai neraka diletakkan di atas sebuah gunung, maka tembuslah gunung itu hingga ke dasar bumi yang paling bawah sekali.

Rasulullah SAW berkata : "Nasib baik aku tidak mati kerana pecah jantung kerana mendengar keteranganmu ini"

Rasulullah SAW melihat Jibril menangis dan beliau turut menangis sambil berkata ; "Mengapa engkau menangis, sedangkan kedudukan engkau begitu rupa di sisi Allah SWT"

Jawab Jibril : "Bagaimana aku tidak menangis, malah akulah yang lebih berhak untuk menangis, kerana siapa yang tahu tentang keadaanku dalam ilmu Allah tidak seperti yang aku ketahui. Saya tidak tahu adakah saya akan mengalami cubaan seperti iblis, sedangkan iblis itu adalah golongan Malaikat. Dan aku tidak tahu apakah aku akan mengalami apa yang dialami oleh Malaikat Harut dan Marut"

Kemudian kedua-dua mereka terus menangis sehingga datanglah seruan dari langit yang berbunyi : "Wahai Jibril, wahai Muhammad, sesungguhnya Allah Azza Wajalla telah menjamin engkau berdua tidak akan derhaka".

Lalu Jibril naik ke langit dan Rasulullah SAW meneruskan perjalanan beliau sehingga berjumpa dengan sekelompok orang-orang Ansar yang sedang bermain dan ketawa.

Lalu Rasulullah SAW berkata kepada mereka : "Apakah kamu ketawa, sedangkan di belakang kamu Neraka Jahannam. Sekiranya kamu tahu apa yang aku tahu, nescaya kamu akan ketawa sedikit dan banyak menangis, kamu tidak akan makan dan tidak minum, malah akmu akan pergi ke tempat yang tinggi untuk memohon dan meminta pertolongan Allah SWT.

Diriwayatkan oleh Ahmad daripada Anas bin Malik bahawa Rasulullah SAW menanya Jibril : "Kenapa saya tidak pernah melihat Malaikat Mikail ketawa ?"

Jawab Jibril : "Mikail tidak pernah ketawa sejak Allah menjadikan Neraka"


Diriwayatkan daripada Umar bin Al-Khatab r.a. bahawa Jibril telah datang berjumpa Rasulullah SAW bukan di waktu ia selalu datang.

Rasulullah SAW menghampiri Jibril dan berkata : "Hai Jibril, mengapa wajahmu berubah ?"

Jawab Jibril : "Aku diperintahkan datang untuk menerangkan tentang semburan api neraka"

Rasulullah SAW berkata :"Terangkan kepadaku tentang keadaan Neraka dan Jahannam'

Jawab Jibril : "Sesungguhnya Allah memerintahkan agar jahanam dinyalakan apinya selama 1000 tahun, sehingga berubah warnanya menjadi putih. Kemudian diperintahkan agar dinyalakan 1000 tahun lagi, lalu apinya menjadi merah. Setelah itu diperintahkan supaya dinyalakan selama 1000 tahun lagi, maka apinya menjadi hitam pekat dan tidak padam-padam. Demi Tuhan yang mengutusmu dengan kebenaran, sekiranya lubang neraka itu dibuka sebesar lubang jarum, maka terbakarlah bumi dan segala isinya kerana betapa panasnya. Demi Tuhan yang mengutusmu dengan kebenaran, sekiranya salah seorang dari penjaga-penjaga neraka ini diutuskan ke bumi ini, nescaya matilah semua manusia kerana wajahnya hodoh dan baunya terlalu busuk. Demi Tuhan yang mengutusmu dengan kebenaran, jika satu lingkaran daripada rantai neraka diletakkan di atas sebuah gunung, maka tembuslah gunung itu hingga ke dasar bumi yang paling bawah sekali.

Rasulullah SAW berkata : "Nasib baik aku tidak mati kerana pecah jantung kerana mendengar keteranganmu ini"

Rasulullah SAW melihat Jibril menangis dan beliau turut menangis sambil berkata ; "Mengapa engkau menangis, sedangkan kedudukan engkau begitu rupa di sisi Allah SWT"

Jawab Jibril : "Bagaimana aku tidak menangis, malah akulah yang lebih berhak untuk menangis, kerana siapa yang tahu tentang keadaanku dalam ilmu Allah tidak seperti yang aku ketahui. Saya tidak tahu adakah saya akan mengalami cubaan seperti iblis, sedangkan iblis itu adalah golongan Malaikat. Dan aku tidak tahu apakah aku akan mengalami apa yang dialami oleh Malaikat Harut dan Marut"

Kemudian kedua-dua mereka terus menangis sehingga datanglah seruan dari langit yang berbunyi : "Wahai Jibril, wahai Muhammad, sesungguhnya Allah Azza Wajalla telah menjamin engkau berdua tidak akan derhaka".


Lalu Jibril naik ke langit dan Rasulullah SAW meneruskan perjalanan beliau sehingga berjumpa dengan sekelompok orang-orang Ansar yang sedang bermain dan ketawa.

Lalu Rasulullah SAW berkata kepada mereka : "Apakah kamu ketawa, sedangkan di belakang kamu Neraka Jahannam. Sekiranya kamu tahu apa yang aku tahu, nescaya kamu akan ketawa sedikit dan banyak menangis, kamu tidak akan makan dan tidak minum, malah akmu akan pergi ke tempat yang tinggi untuk memohon dan meminta pertolongan Allah SWT.

Diriwayatkan oleh Ahmad daripada Anas bin Malik bahawa Rasulullah SAW menanya Jibril : "Kenapa saya tidak pernah melihat Malaikat Mikail ketawa ?"

Jawab Jibril : "Mikail tidak pernah ketawa sejak Allah menjadikan Neraka"

✿ Kisah di neraka..naudzubillah ✿


by umamah
share with أحمد شهير.....

( Luangkan masa utk membaca kawan2 sahabat2 sekalian…sekejap jerk..mOga mendapat ikhtibar dan manfaatnya..) >_<”

Saya berjumpa fenomena menakutkan hari itu. Takkan saya lupakan selama-lamanya. Ia amat menakutkan dan membuatkan saya trauma beberapa ketika. Terngiang-ngiang ungkapan hamba yang menyesali ...dosa, “Alangkah, lebih baik sekiranya aku menjadi tanah.”

Seorang lelaki berwajah buruk berkulit hitam merangkak-rangkak dengan penuh seksa di lembah kotor itu. Bau hanyir menusuk ke hidung, dengan segera saya menutup hidung. Namun bau itu makin kuat. Lelaki buruk berwajah hitam legam, hingus meleleh di hidung meskipun sudah disapu berkali-kali, dan yang malangnya, ia telanjang bulat tanpa sebarang pakaian.

Ah, ia amat menjelekkan. Bukan hanya dia bertelanjang, bahkan lelaki yang lain, perempuan, mak nyah, pondan dan tomboi, semua bertelanjang dan sangat menjelekkan. Yang perempuan, air nanah meleleh keluar daripada kemaluan mereka. Yang lelaki, air kencing mereka berdarah dan berketul-ketul. Mereka membuang air kecil dengan penuh seksa dan meraung kepedihan.

Lelaki yang merangkak-rangkak itu dihidangkan makanan. Saya mengintai dari kejauhan. Aduh, hidangannya adalah najis lembu yang masih cair dan dihurungi lalat. Najis hitam itu bercampur dengan air kencing lembu yang kuning-kekuningan. Saya muntah dibuatnya. Lelaki itu mengambil najis lalu disuap ke mulutnya dengan lahap. Ia muntah, namun dimakan terus tanpa henti.

Seksanya, hanyirnya. Tiba-tiba suasana menjadi pegun. Terdengar suara yang penuh garau dan menakutkan,

✿ “Wahai manusia terkutuk, tahukah kamu neraka Hawiyah? Itulah neraka yang apinya menjulang-julang.”

Saya terpandang sepasang lelaki dengan perempuan. Si perempuan itu mengumpulkan nanah yang keluar daripada kemaluannya lalu diberikan kepada lelaki. Ia minum dengan rakus, kemudian muntah keluar. Yek, jelek sekali. Kemudian si lelaki bangun berdiri dan kencing sedangkan perempuan itu menadah mulutnya. Wek, saya muntah di situ juga.

✿ “Wahai penzina yang berbangga dengan kemaluannya di dunia, rasakan kamu air nanah dan najis pasangan kamu. Apa yang kamu banggakan di dunia adalah kehinaan di akhirat.”

Sekumpulan manusia bertelanjang berhidung babi dihidangkan dua jenis makanan. Makakan yang baik dan makanan yang jelek. Namun mereka seolah-olah tidak nampak makanan yang baik itu. Mereka menerkam ke arah makanan jelek, yang dihurungi cacing dan lalat. Baunya seperti bau najis ayam. Ia busuk sekali. Mereka makan dengan lahap kemudian bergaduh sesama mereka.

✿ “Wahai pemakan riba, kamu mengetahui bahawa riba merupakan kemurkaan di sisi Allah. Allah telah menyediakan ruang mencari rezeki yang baik untuk kamu namun kamu memilih riba.”

Saya ketakutan. Ya Allah, di alam manakah aku ini sebenarnya. Seketika, saya melihat kejauhan. Seorang yang kelihatan soleh. Wajahnya tampak kuat beribadat. Ia diperintahkan ke sebuah taman yang indah. Namun, baru sahaja ia melangkah, kakinya dipegang erat oleh seseorang.

✿ “Ya Allah, janganlah Kamu masukkan ia ke dalam taman keindahan itu. Ia seorang berilmu, namun ia tidak menyampaikannya kepada kami. Ia seorang naqib, namun ia tidak pernah berusrah dengan kami. Ia seorang pemimpin, namun ia tidak pernah membimbing kami. Ia seorang kuat ibadah, namun tidak pernah menunjuki kami. Masukkan ia ke neraka Ya Allah.”

Saya terus menangis. Seorang naqib? Ya, saya seorang naqib. Apakah seorang naqib seperti saya, yang tidak melakukan usrah akan dicampakkan ke dalam lembah orang telanjang itu? Saya menggeletar ketakutan.

Saya melihat sekumpulan wanita. Mereka sedang mengerumuni satu hidangan. Saya mengintai jauh-jauh. Alangkah, mereka sedang meratah daging mayat manusia. Mereka melapah daging manusia itu hidup-hidup. Siapakah mereka itu Wahai Tuhan?

Saya tambah menggigil apabila melihat salah seorang daripada mereka. Itu adalah saudara saya. Ia seorang yang berbai’ah dengan perjuangan Islam dan mencintai perjuangan. Mengapa ia turut berada dalam kelompok terkutuk itu.

✿ “Itulah kumpulan wanita yang suka mengumpat dan menyebarkan fitnah.Mereka memperjuangkan Islam. Namun dalam masa yang sama,mereka suka sekali menaburkan fitnah dan mengumpat.”

Satu suara menjelaskan kepada saya.

Ya Allah, saya mengerti. Ini kisah benar. Saya mendengar dari rakan saya sendiri. Apabila seorang muslimah berkenan dengan seorang muslimin, dan muslimah itu meminta bantuan daripada rakannya menjadi orang tengah. Malangnya, orang tengah itu bukannya menjalin ikatan bahkan menaburkan fitnah.

Ya Allah, saya berharap cerita ini bukannya mengumpat dan menaburkan fitnah, bukan juga menyebarkan keburukan orang lain.

Seorang ahli pejuang Islam, keluar berdua-duaan dengan muslimah yang turut pejuang Islam. Berpegangan tangan. Menunggang motosikal bersama-sama. Nah, kepada mereka kita ingatkan, Peluklah pasangan kamu itu di atas motor seerat-eratnya, namun harus kamu ingat, yang kamu peluk itulah yang akan menghirup nanah yang keluar dari kemaluan kamu.

✿Na’uzubillah, Ajirna minannar.

✿Saya keanehan. Mengapa seorang lelaki boleh mempercayai seorang perempuan yang sanggup menyerahkan tangan untuk dipegang, kulit untuk dibelai menjadi isterinya? Bolehkah perempuan itu dipercayai untuk menjadi ibu kepada anaknya?

✿ “Darah haid,” saya berpaling ke belakang. Seorang tua bertongkat merapati saya. " Darah haid, apa maksud atuk"

Orang tua itu menunjukkan saya ke satu arah. Terbeliak mata saya melihatnya. Sekumpulan lelaki dihidangkan air berupa darah haid yang baru sahaja keluar daripada seorang perempuan.

“Darah haid itu adalah untuk orang yang memuja perempuan sehingga LALAI DARIPADA MENGINGATI ALLAH,”

p/s : m0ga mendapat iktibar dari kisah ini..pesanan buat sahabat-sahabat, juga buat diri sendiri..Nauzubillah..kami berlindung hanya padaMU ya ALLAH..

❤¸¸.•*¨*•❤¸¸.•*¨❤¸¸.•*¨*•❤¸¸.•*¨❤¸¸.•*¨*•❤¸¸.•*¨❤

Friday, 3 June 2011

albi nadak

Translated into Bahasa Melayu

Albi Nadak by Fares

Hanya padamu...
Diri ini hanya milikmu
Datanglah dekat
Air mataku mengalir
Mengharapkan mu

Hanya padamu...
Dan jiwaku padamu
Wahai kasihku usia kita,usiaku
Seluruh hidupku untukmu

Cintamu adalah hayatku
Dirimu buat kita bercinta sebenar2 cinta
Hatiku disini, keindahanmu millikku
Jadi bersatu

Hatiku memanggil
Harapkan engkau sentiasa kekal
Hanya dirimu
Selepas bertahun lihatlah sayang
Kita berjumpa di sini dan bersama
Airmataku mengalir keranamu
Engkaulah kekasih, hidupku hanya untukmu
Seluruh hidupku, usiaku..
Kerna matamu, aku serahkan segalanya

Apa yang daku harapkan
Indahnya kau disisi bersamaku selamanya
Katakanlah kepadaku..
Diri ini..sekian lama mengharapkan
Hati ini, perasaan ini
Bersama hati dan perasaanmu

QALBI NADAK...


Leek, ana milk leek
ta'ala arrab dommeni, makhtag
eleek, o rokhi feek
ya hob 'omr ana 'omri kollo hakhyesho leek

hawak howa el khaya,
wenta elly ana, ba'ashek hawa
kan albi monaah
agmal malak, yekoon ma'ah

yah albi nadak wetmannak teb enta wayaya
yah ba'd esneen shok wa haneen alak eek hena ma'aya
yah dommeni leek, danta habibi hayaty leek
we ha'eesh 'omri 'ashana 'ineek
wa 'omri fadak

Eh, akhtag le eh
law konti ganby ma'aya daiman kolly eh
ya dana min zaman
makhtag le alb yehess beya o ahess beek

RINDU.....




keinduan aku ini tidak dpt digambarkan...
klu nk ckp kan rndu ni mmg la xleh...
rndu aku ni kalau nk dikate kan unta pn xdpt nk tampung...
begitu berat nye rndu ni...hihihi...tp aku akan cbe hilang kan dan akan ku mengadu pd Allah...spye makin aku rndu si org yg dkat pd nye,semakin rndu lah aku pd penciptanya lbih dr aq rndu hambanya...:)

Thursday, 2 June 2011

isnin 30/5...

aku g maydin MITC....
lpas g tu lme la gak....pas tu sblm blik mak ckap kte g solat maghrb kat cni je....nt x terkejar2....kte owg pn g dlu....lpas je hbis solat maghrb...pas tu jln la kat tmpt nk kuar ....tetibe aku nmpk ade s'org laki ni....aq tertarik sgt2 kat die...slme ni xde pn cm ni...slalu bse je....sekali tgk mcm kenal..aku pn pndg tmpaat lain.aku igt kan owg kmpg aku..pas tu tgk blik..pas tu aq nk thu kepastian sekali lagi aku pandang.....
tibe2 jntung aku jd kelam kabut...
rpe2 nye laki 2 ialah imam muda KHAIRUL AZHAR BIN GHAZZALI@AZHAR....
ya ALLAH!!
xterkate aku....aku nk senyum pn xsempat...sbp bru prasan....die agk nya tgk aku dh kelam kabut die pn senyum kat aku....
ALLAHU akhbar.....
cair aku nak.....mati aku nak....adoi ai....
insya Allah klu ade jodoh ke...hihii....ade umo pnjg ke nt jmp la lg ye imam....
smpai skrg terigt lg mke imam ....hihii
ya allah temu kan lah jodoh aku yg baik seperti die dan terbaik lebih dr die...
dan blh mmbimbing aku kepada mu ya ALLAH...ya ALLAH kau mudah kan lah urusan imam muda azhar ini spaye mdapat jodoh yg trbaek tok die ...amin...
ya Allah bg lah aq semangat tok bljr bsungguh2...dan akn bjye dan akn btemu org yg blh mbmnbing aku...amin...byk lg aku nk tlis ....

sambungan...
aku ske dpt laki cm 2....klu le aku masih bdak2 lg....dh lme aku g kat imam mude n g salam...wat kte owg amek berkat pd owg yg beriman...aku salam die...nt aku soh die doa kan...nk thu x cm ne wajah imam azhar...cm ni...
wajah die ibarat ade chaye di riang roma die....nmpk cerah je...mcm pndang matahari la kte owg...ske sgt2...
die nye senyuman manis sgt...dan menyejuk kan mate bile pndg...ble die jln tetarik nk tgk...emm abis nk wat cm ne lg....emmm ...2 je nk kongsi....mge2 aku dpt jmp lg...tp klu jmp aku xleh lah nk g kat die...aku ni malu skit gan laki...maklum la sekolah xde laki...hihihi...pham2 la...malu je ble nk ckp...bkan ckp je...pndg pn malu2 kucing...ble nk ckp je sejok 1 bdan....hihihihi